گروه سطح |
نام گروه سطح |
سطح |
نام سطح |
مهارت ها |
A |
Basic user(زبان آموز اولیه) |
A1 |
Breakthrough / beginner(مبتدی) |
♦ میتواند عبارتهای روزمره و کابردی را بفهمد و با هدف برطرف کردن نیازهای اولیه از آنها استفاده کند.♦ میتواند خودش و دیگران را معرفی کند. میتواند به سوالاتی در مورد جزئیات شخصی زندگی خودش مانند محل زندگی، افرادی که می شناسند و چیزهایی که دارد، پاسخ دهد یا سوالاتی در این رابطه بپرسد.♦ میتواند با دیگران در سطح اولیه تعامل زبانی داشته باشد، به این شرط که فرد مقابل به آرامی و واضح صحبت کند. |
Basic user(زبان آموز اولیه) |
A2 |
Way stage / elementary(ابتدایی) |
♦ میتواند جملات و عبارات پرکاربردی که با نیازهای ضروری در ارتباط هستند (برای مثال، اطلاعات خیلی اولیه شخصی و خانوادگی، خرید کردن، جغرافیای محلی و کار) را درک کند.♦ میتواند در مورد وظایف ساده و معمول که به یک تبادل ساده و مستقیم اطلاعات نیاز دارد، صحبت کند.♦ میتواند جنبههای ساده گذشته زندگی خود، محیط اطراف خود و مسائلی در مورد نیازهای اولیه خود را شرح دهد. |
|
B |
Independent user(زبان آموز مستقل) |
B1 |
Threshold / intermediate(متوسط) |
♦ میتواند مفاهیم کلی را در ورودیهای استاندارد اطلاعات بفهمد. ورودهایی که در مورد مفاهیمی است که در محل کار، مدرسه، محل تفریح و بهطور منظم اتفاق می افتد.♦ میتواند از موقعیتهایی برآید که با سفر به کشورها و مناطق صحبتکننده زبانِ مورد نظر ممکن است اتفاق بیوفتد.میتواند متنهای سادهای در مورد موضوعاتی که با آنها آشناست یا علایق شخصی اش تولید کند.♦ میتواند تجارب، موقعیت ها، علایق، رویاها و امیدهایش را به صورت مختصر و با دلیل و توضیح برای برنامههایش شرح دهد. |
Independent user(زبان آموز مستقل) |
B2 |
Vantage / upper intermediate(فوق متوسط) |
♦ میتواند مفاهیم کلی را در یک متن پیچیده در مورد یک مفهول واقعی یا انتزاعی شامل مباحث فنی در حوزه تخصصش درک کند.♦ میتواند با سطحی از تسلط با دیگران تعامل کند بهطوریکه بتواند بدون مشکل و نیاز به فرد دیگری با یک فرد بومی صحبت کند.♦ میتواند برای طیف وسیعی از موضوعات متنهایی دقیق و واضح تولید کند و دیدگاه خود را در مورد موضوع بخش توضیح داده و نقاط ضعف و قوت آن را مشخص کند. |
|
C |
Proficient user(زبان آموز مسلط) |
C1 |
Effective operational proficiency / advanced(پیشرفته) |
♦ میتواند طیف وسیعی از عبارات بلند و مشکل را درک کند و مفهوم آن را بفهمد.♦ میتواند ایدههای فکری خودش را با تسط کامل و بدون نیاز به جست و جوی لغات بیان کند.♦ میتواند از زبان به صورت منعطف و کارآمد برای نیازهای اجتماعی، آکادمیک یا تخصصی استفاده کند.♦ میتواند متونی واضح، خوش ساختار و دقیق در مورد موضوعات پیچیده اماده کند، که نشان دهنده استفاده کنترل شده از الگوهای ساختار یافته، ارتباطات و ابزارهای فکری باشد. |
Proficient user(زبان آموز مسلط) |
C2 |
Mastery / proficiency(فوق پیشرفته) |
♦ میتواند به سادگی هرچیزی را که میشنود یا میخواند بفهمد.♦ میتواند اطلاعات دریافتی از منابع مختلف کلامی یا نوشتاری خلاصه کند و مباحث گزارشها را با ساختاری تازه به شکلی منسجم بیان کند.♦ میتواند خودش را بدون مقدمه، دقیق و سلیس ابراز کند و تفاوتهای مفهومی را حتی در موقعیتهای پیچیده تمیز دهد. |